fredag 8 oktober 2010

Porque yo en el amor soy un idiota

Igår kväll hamnade jag på en salsaklubb vid namn la Mutualista. Det blev inte så mycket dans denna gången utan mest trevligt mingel och flams med gamla vänner och några nya bekanta.

Precis som vi skulle göra sorti spelade bandet denna låten, som är en av de där jag tycker så himla mycket om när jag hör den, men som jag alltid lyckas glömma bort efteråt. Denna gången var jag dock snabb att plocka upp mobilen och plita ned några sångrader för att kunna googla fram den vid ett senare tillfälle. Den handlar, precis som alla andra latinolåtar, om kärlek och mer specifikt olycklig sådan. Igenkänningsfaktorn tycks vara hög för den brukar alltid lyckas frammana en allsång i refrängen som lyder: "när det kommer till kärlek är jag en idiot".

Oh yes, alla har vi väl varit där någon gång...

Inga kommentarer: