torsdag 30 september 2010

Drömmen om VISA

Allt strul med pengar och mitt VISA-kort de senaste veckorna verkar ha traumatiserat mig mer än jag trodde. Inatt drömde jag att jag var höggravid. Med vem vet jag inte, det framgick inte så mannen måste ha varit oviktig i sammanhanget. Men det knäppaste var att läkarna kunde konstatera att förutom att jag hade ett barn därinne så simmade även mitt VISA-kort runt i kroppen och de visste inte hur de skulle få ut det, något som var en "absolut nödvändighet" innan själva förlossningen kunde sätta igång, enligt läkarna.

Ganska lustigt drömtema med tanke på att mitt kort på riktigt försvann i förra veckan och med tanke på att återvändandet till Mexico medfört mer strul och otur än jag oftast upplever på ett helt år. Hursomhelst, precis som spänningen i drömmen kulminerade och en storm utbröt ringde Julia mig, på riktigt alltså, för att höra om jag skulle följa med till gymmet. Neeeej! Efter det var det såklart omöjligt att hitta tillbaka till drömmen, sjukhuset och stormen och få reda på svaret: skulle de lyckas få ut VISA:t? Så huruvida kortet någonsin skulle uppenbara sig är det ingen som vet, ingen som vet..

I verkligheten hittade jag det dock lyckligtvis efter fem dagars frånvaro. :)

Inga kommentarer: