söndag 1 augusti 2010

Ö-liv


Oh yes, yours truely ar fortfarande i Nicaragua, narmare bestamt i strandstaden San Juan del Sur. Inte langt harifran spelar de in den amerikanska versionen av Expedition Robinson. Lite fusk att inte ens befinna sig pa en o, ansag jag sa en vacker dag tog jag mitt pick och pack och for till Isla de Ometepe i Nicaraguasjon som ar centralamerikas storsta sjo. Mitt resesallskap var Julia och en nyfunnen nicaraguansk van som vi larde kanna i Leon vid namn Adan. Aven en liten britt vid namn Simon som vi larde kanna i Granada uppenbarade sig nagonstans pa vagen och gjorde oss sallskap.

Dar spenderade vi tva och en halv dag genom att ga runt i naturreservat, titta pa olika djur, beundra sjoutsikten, svettas, drankas i tropiskt regn, bada i sjon som ar hem at tjurhajar (jag bangade men Julle hade stake nog), dricka rom och mest av allt bara relaxa. Som vanligt blev inte halften av sakerna pa att gora-listan gjorda, men jag kanner mig nojd anda, mycket nojd.

Det faktum att hela on bara har en endaste bankomat och att bussar som forbinder de sma samhallena pa on bara gar sisadar tva ganger om dagen gor att jag numera ocksa kanner mig som en fd Robinsondeltagare. Ok, lite overdrivet kanske, men jag var i alla fall pa en ö.


1 kommentar:

Anonym sa...

Ö-liv, how very lovely indeed. Excitng!!

Haha, well my dear, jag satt med ett friggin' förvånat face (tänk dig a la ett asiatiskt "Suuuuuuuuuuuuupliiiiiizzzze!!") när jag fick info om the school uni's. DÖD.

I shall hot it up! indeed.

Lev väl, kamrat o ta hand om varandra out theeeeere on the countryside of all country sides.

Greetings from the asian going to Asia.